خانه هوشمند بیسیم

برای صحبت در مورد خانه هوشمند بیسیم در ابتدا لازم است توضیحاتی راجع به نحوه سیم کشی خانه هوشمند با سیم داده شود. در خانه سنتی یک زوج سیم برگشتی از روشنایی به کلید بر روی دیوار بازگشته و یک زوج نیز از جعبه فیوز به کلید می رود ولی در سیستم هوشمند با سیم کلیه سیم ها به تابلو برق رفته و در تابلو ماژول ها اعم از رله دیمر و… نصب می شوند.


خانه هوشمند بیسیم

مزایای سیستم های هوشمند باسیم و بیسیم

سیستم های هوشمند با سیم و بیسیم هر کدام مزایا و معایب خود را دارند که در اینجا قسمتی از آن ها را بررسی خواهیم کرد. در سیستم هوشمند با سیم امنیت بسیار بالایی حاکم است که این میزان امنیت قابلیت تعریف سیستم های امنیتی باسیم را با ارامش خاطر ممکن می سازد در صورتی که در سیستم های بیسیم همواره نفوز به سیستم ممکن بوده و امنیت کل تجهیزات برقی را تضمین نمی کند.

خانه هوشمند بیسیم

در مقابل اغلب خانه هوشمند بیسیم را می توان بدون هیچ تغییراتی در خانه سنتی اجرا نمود ولی سیستم با سیم نیاز به تغییرات اساسی در سیم کشی ساختمان دارد لازم به ذکر است با توجه به میل بازار به سقف های کاذب از جمله کناف و… میتوان سیم کشی را با 10 درصد تغییرات و بدون تخریب انجام داد.

سیستم هوشمند با سیم نویز پذیری بسیار پایینتری نسبت به سیستم های بیسیم دارند و این نویز پذیری زمانی اهمیت پیدا می کند که یک سناریو با حجم بالای اطلاعاتی شروع به اجرا می شود!! عدم رعایت تقدم و تاخر انجام کارها, هنگ کردن سیستم و عدم اجرای صحیح آن در خانه هوشمند بیسیم بعد از مدتی استفاده قابل انتظار می باشد.

بهترین امنیت را سیستم با سیم دارد یا بیسیم ؟

در نهایت هوشمند سازی خانه در صورت امکان اگر به شکل با سیم انجام شود طبیعتا امنیت خاطر بیشتری را به همراه خواهد داشت.

منبع: خانه هوشمند میرای