با سلام امروز هم با برخی دیگر از مزایای سیستم هوشمند در خانه ها آمدیم به امید روزی که تمام خانه ها در کشور عزیزمان از تکنولوژی روز دنیا بهره کافی و کامل را ببرند.. با ما همراه باشید.

خانه هوشمند میرای

چرا خانه هوشمند؟

در زندگی پر مشغله عصر مدرن بسیاری از افرد توانایی و زمان انجام بخش زیادی از کار خود را ندارند و این نیاز مهندسان را بر آن داشت تا تدابیری در زمینه اتومات سازی و یا در واقع هوشمند سازی تجهیزات و وسایل منزل بیاندیشند..

از طرفی گسترش شبکه های مجازی و استفاده از اینترنت در سراسر دنیا قدم بزرگی برای نزدیکتر شدن انسان ها با یکدیگر بود ولی در این میان یک نیاز ویژه دیگر احساس می شد و آن لزوم ارتباط انسان ها با تجهیزات خود بود.

به بیان ساده تر توانایی کنترل از راه دور کلیه تجهیزات چه در منزل و چه در محل کار که به واسطه هوشمند سازی ساختمان و تجهیزات آن ها میسر می شد.



خانه هوشمند واکنشی به نیاز های ذکر شده است؛ یعنی اتومات سازی کلیه تجهیزات منزل که دیگر نیاز نباشد ذهن انسان درگیر انجام کارهای ساده ای مانند خاموش و یا روشن ماندن روشنایی ها و یا باز و بسته بودن درب منزل و… باشد.

همچنین جلوه های زیبایی دیگری که تحت عنوان سناریو در خانه های هوشمند ایجاد شده موجب جلب توجه بسیاری شده است که در ادامه آن ها را بطور کامل برای شما شرح می دهیم.

راحتی سیستم هوشمند

از مزایای خانه هوشمند با استفاده از اتوماسیون و بر عهده گرفتن برخی کارهای تکراری راحتی بیشتر برای ساکنین خود به ارمغان می آورد. از طرف دیگر، برای ایجاد فضای دلخواه در خانه تنها یک اشاره کافی است؛ سناریوها وظیفه تنظیم دقیق محیط را به عهده میگیرند. استفاده از یک نرم افزار کارآمد با User Interface ساده و چند زبانه (از جمله فارسی) برای کنترل کلیه تجهیزات مزیت دیگری است که موجب سادگی زندگی در خانه میگردد. کار با این نرم افزار نیاز به هیچ آموزش خاصی ندارد.

ایمنی خانه هوشمند

در شرایط بحرانی از جمله آتش سوزی، آب گرفتگی و سرقت، خانه هوشمند اخطارهایی اعلام میکند که میتواند سهم بسزایی در پیشگیری از وقوع خرابی یا بیشتر شدن آن ایفا کند. ویژگی خاص دزدگیر در منطقه بندی (Zone) فضاهای تحت پوشش، استفاده از سنسور دقیق تشخیص حضور شخص، حسگر اثر انگشت و همچنین کنترل و ضبط تصاویر دوربینهای مدار بسته بصورت دیجیتال ایمنی را برای منازل به شکل چشمگیری بالا میبرد.

انعطاف پذیری تکنولوژی هوشمند

انعطاف پذیری در اجرا و استفاده از خصوصیات شاخص تکنولوژی هوشمند است. با استفاده از ابزاری که این تکنولوژی در اختیار قرار میدهد، برای اضافه کردن این امکانات به منازل موجود در اکثر موارد نیاز به سیم کشی مجدد و تعویض تجهیزات موجود در منزل وجود ندارد. استفاده از کلیدها و صفحات نمایش هوشمند برای برنامه ریزی و اجرا دستورات، امکان کنترل با استفاده از Remote Control از داخل منزل و یا با تلفن همراه، همگی ساکنین را برای دسترسی به امکانات خانه یاری میکنند.

صرفه جویی در مصرف انرژی

مدیریت مصرف انرژی در خانه هوشمند تاثیر بسزایی در صرفه جویی مصرف انرژی دارد. وابسته کردن نور و سیستم تهویه به حضور شخص و برنامه ریزی بهینه دمای اتاقها در ساعات مختلف شبانه روز از مصادیق این مدیریت مصرف انرژی می باشند.

منبع: خانه هوشمند میرای