در این مقاله هدف بررسی میزان ارزش افزوده ی هوشمند سازی ساختمان در مقایسه با خانه سنتی می باشد. هزینه هوشمند سازی ساختمان نسبت به قابلیت های درخواستی و همچنین تعداد سرخط های برق تابلو برق تعیین می شود تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا در خصوص این قابلیت ها بیشتر بحث کنیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید!!

هزینه هوشمند سازی ساختمان

به عنوان مثال یک ساختمان 150 متری دو خوابه با 30 سرخط روشنایی هزینه  هوشمند سازی کمتری نسبت به یک خانه 400 متری 3 خوابه با 70 سرخط روشنایی دارد. لذا عامل اول تعیین هزینه تعداد سرخط ها می باشد.

لازم به ذکر است در بسیاری از ساختمان ها برای کاهش هزینه فقط پذیرایی هوشمند می شود و مابقی سنتی باقی می ماند.

عامل دوم تعیین کننده قیمت هوشمند سازی قابلیت های درخواستی می باشد در این میان بسیاری از برند ها با جداسازی قابلیت هایی که می تواند یکجا و به همراه هم ارائه شوند به دنبال افزایش سود می باشند اصولا قابلیت های عمومی قابل تعریف به شرحی می باشند که در ادامه مقاله به معرفی آن ها می پردازیم.

 

قیمت هوشمند سازی ساختمان

قابلیت های هزینه بر خانه هوشمند

کلید های تاچ و ابعاد آن و یا کلید های غیر تاچ و تعداد کلید های آن:

در اکثر برند های معتبر حق انتخاب نوع کلید در خانه هوشمند با مشتری می باشد.

کنترل از راه دور

ارائه این سرویس به دو شکل می باشد هزینه کمتر با نام p2p که در سرعت های پایین قطعی سرویس مشاهده خواهد شد و پشتیبانی آنلاین وجود ندارد و هزینه بیشتر  از طریق سرور داخلی به همراه پشتیبانی آنلاین.

کنترل از طریق پیام کوتاه

در اکثر برند ها هزینه جداگانه ای به جهت راه اندازی این قابلیت در نظر گرفته می شود.

سیستم صوتی

سیستم صوتی تحت شبکه هماهنگ با کلیه تجهیزات دیگر

سنسور ها

سنسورهای ارسال و دریافت امواج ir تجهیزات بی سیم منزل را کنترل خواهند کرد که گاها در یک پک به همراه ترموستات سنسور سنجش میزان نور، سنسور تشخیص حرکت و no-nc ارائه می شوند.
شیر های برقی : شیر های برقی به جهت کنترل از راه دور گاز و اب منزل
پرده های برقی: قابلیتی که به علت فرم خاص پرده های خانه های ایرانی هنوز تقاضای زیادی ندارد.
نرم افزار تلفن همراه: بسیاری از برند ها نرم افزار را رایگان ارائه می دهند و تعدادی نیز مبلغی دریافت می کنند.
سنسور های متفرقه: مانند سنسور نشت اب تشخیص میزان اکسیژن و….


هزینه امکانات خاص

در این میان قابلیت های خاصی نیز وجود دارد که با قیمت های بسیار بالایی ارائه می شوند به عنوان مثال با ورود به منزل حالت روحی شخص تشخیص داده شده و نسبت به نوع ان از جمله عصبانیت، خوشحالی، استرس و… موسیقی مناسبی پخش شده، روشنایی به میزان مناسبی به شکل خودکار تنظیم می شود و دمای منزل نیز اتومات تغییر پیدا می کند که تاثیر چشم گیری در هزینه هوشمند سازی دارد.

منبع: قیمت هوشمند سازی ساختمان